• Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
papağanımı nasıl alıştırabilirim?
#1
Arkadaşlar ben yaklaşık, 1,5 - 2 sene once kadar WF dişi bir sultan papağanı aldım. Açıkçası kafesini temizlemek, yemini vermek tarzında şeylerden başka bir ilgi gösteremedim, sadece temizlerken falan muhabbet ettik.Sebep şu ki benim hem köpeğim hem muhabbetim vardı.Ve papağanlar hakkında bilgim olmadığı için, muhabbet kuşu gibi 15 20 güne alışır sandım.Fakat aradan bu kadar zaaman geçmesine ragmen hala benden korkuyor.Papağınım ile muhabbet kuşum arasında güzel bi dostluk vardı fakat 5 senelik muhabbet kuşum pamuk öldü. Çok üzüldüğüm, sonra yeni ev aldık ve taşınmak zorunda kaldık. Köpeğimi de vermek zorunda kaldım. Çok değerli 2 dostumu kaybettim. Ve hepsinden çok severek aldığım papağınım bana alışmadı. Çok üzgünüm. Onu kendime alıştırmak, sevmek, odamda korkmadan ucmasını görmek istiyorum. Dediğim gibi yeni eve taşındık. Eskiden oturma odasındaydı artık kendi odama aldım. Papağanım hala yabani. Ona hep biber, daldarısı falan veriyorum. Sorunum bu arkadaşlar. Bana yol gösterin. Nasıl alıştırabilirim kendime? Eğer bunu beceremezsem vermek zorunda kalıcam. Ama ben bana alışmasını istiyorum.Yardımlarınızı bekliyorum çok teşekkür ederim.

Bu da canım papağanım son dostum ; Çapkın

s6hpu.jpg

#2
Özgür bey konu başlıklarınız konu içeriğini yansıtmalı ve doğru kategorilere konu açmalısınız. Lütfen bu konuda dikkatli davranalım

#3
"Eğer bana alışamazsa vermek zorunda kalacağım" ifadesini benim aklım almıyor. Bu zamana kadar yeteri kadar ilgiyi gösterememişsin papağanına ve sana alışmamış olmamasıda çok normal bu şartlarda. Papağanlarında kendilerine göre kararkterkeri vardır onun sana güvenmesini sağlamalısın ve yeteri kadar ilgi ve sabırla bunu sağlayabilirsin. Ama vereceksende onu kendine alıştırmanın bir mantığı yok

http://i46.tinypic.com/140htls.jpg


Timneh Afrika Gri Papağanı - Rıfkı
Whiteface - Bulut
Lutino - Yağmur
#4
senin deyiminle "can dostun" sana alışmassa vereceksin yani bir başkasına? bu garip ama senin takdirin..

ufak ufak kafesindeyken elini içine sokup yem verebilir ve konuşabilirsin bu şekilde güvenini sağlayıp elinden korkmayacak duruma gelir, 1-2 hafta böyle devam edip sonra odana salarsın odayı keşfeder ufak ufak zaten sana bu süre zarfında alıştıktan sonra odaya saldığında senin çevrende olacaktır. şuanda benim sultanım bu yolda ilerliyor. hala elime gelmiyor ama gelmesini için sabırla bekliyorum elimin içine yem yada çekirdek koyuyorum 3-4 tanede onunla elimin arasına koyuyorum ufak ufak geliyor Smile bunun gibi şeyler yapabilirsin. muhabbet kuşuda beslemişsin ikiside hemen hemen aynılar (oyuncu cana yakın vs)

Pied Male Sıpoli (Rudy)
Pearl Female Cimcime
Mubişim Cesur&Cadı
Jako Cafer
#5
Yok alışmassa vericem derken, ailem zaten alışmıyor verelim, çok tüy oluyor falan dıyor. Bu yüzden. Ben ona alıştım ama o alışamadı. Neyse teşekkür ederim. Bana alışması için elimden geleni yapacağım. @Jeren arkadaşım ben kuşumu neden bana alışınca vereyim ki?

Bir de 2-3 gün denedim bu elimi sokup yem vermeyi, ama kafesin içinde korkuyormuş gibi dolaşıyor. Bende ürkmesin diye çekiyorum elimi. Çok uzun sürmüyor yani. Sürekli konuşuyorum. Annem bile konuşuyor. Bir de 2 sene kadar ilgilenemedim. Artık ilgilenicem ne olursa olsun. Alışma şansı vardır değil mi?

#6
benim papagınım elimi uzattıgımda elime geliyodu ensesine dokunmama izin veriyodu ama ne olduysa da ensesine elletmiyo neden olabilir bide papaganlar yeşillik meyve falan yiyormu bazılarına soruyorum dokunuyo öldürüyo falan diyolar daha 8 aylık ben alalı 2 hafta oldu ne yapabilirim yardımcı olabilrmisiniz?



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Papağanımı ne zaman kafesten çıkarmalıyım? snapdragon 3 88 22.06.2017, Saat:12:48
Son Yorum: snapdragon
  Korkusunu yenmesini nasıl sağlayabilirim? miracmusmul61 2 266 02.03.2017, Saat:19:47
Son Yorum: MİÇO129
  Jako Eğitimi Nasil Yapacağım Alperen8 2 301 07.02.2017, Saat:23:19
Son Yorum: Alperen8
  Kuş nasıl egitilir oku ve gör !! Mustafah11 0 266 05.02.2017, Saat:22:25
Son Yorum: Mustafah11
  Kedim papaganim a nasıl alisicak LimonluKek 24 2,449 01.11.2016, Saat:20:36
Son Yorum: Bağlamatör
  Sultan Papağanımı Nasıl Alıştıraağım? 11sweetgirl11 8 840 27.06.2016, Saat:16:11
Son Yorum: limoncuk 123
  Eğitime nasıl başlanmalı Grixx 12 1,074 20.06.2016, Saat:20:27
Son Yorum: EKOL
  Kuşuma bunu nasıl öğretebilirim? Patron_izmir 7 949 16.06.2016, Saat:21:04
Son Yorum: hks
  Sultan papağanımı eve salma 11sweetgirl11 9 755 11.06.2016, Saat:22:56
Son Yorum: Symbiote
  Sultan Papağanımı Sanırım Korkuttum kül dumanı 3 700 03.04.2016, Saat:17:59
Son Yorum: oflubüşra



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi