• 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kuluçka Öncesi Hazırlık
#1
Merhaba arkadaşlar. Sanırım limonun kuluçkaya yatması yakındır.2-3 hafta içinde yatabileceğini düşünüyorum. Kuluçka döneminden önce kuşlarımın en az tahribata uğraması için yapmam gerekenler nelerdir?
-Yuvalık takıldı, 1-1.5 cm kalınlığında talaş serildi.
-2 güne bir yumurta maması veriyorum.
-yumurta maması vermediğim günlerde haşlanmış buğday veriyorum.
-her gün havuç, yeşil biber veya kırmızı biber veriyorum.
-2-3 güne bir suluklarına avi-vit multi ekliyorum.
-Bu gün kuşları saldıktan sonra kafesi ve tünekleri güzelce yıkayacam.

Bunların dışında tavsiyeleriniz veya unuttuğum şeyler varsa paylaşırsanız sevinirim arkadaşlar. Şimdiden teşekkürler. Gulumseme
[Resim: 3gmc5.jpg]



#2
MaşAllah bizede Söylicek bişi bıraksaydın abi yaa Smile yapılması gerekenleri yapmıssın Bunların dısında aklıma gelen, Gün Işığı, Isı,Nem oranı, vs Smile Kafeslerinde kalamar kemigi gaga taşı felan zaten vardır? Smile

Sorularınız için lütfen özel mesaj atmayınız. Uygun bir başlık ile uygun kategoriye konu açarak sorunuz. Unutmayın bilgi paylaştıkça çoğalır.
#3
beslenme açısından fazla fazla herşeye dikkat edeceksiniz belli Smile hakikaten eksik bişey kalmamış. kalamar kemiği çok mühim, ve yedek 1 tane bulundurun evde, çok çabuk tükeniyor inanamazsınız yani. sıcaklık önemli, her yeni yumurtadan sonra banyo önemli, ilaç vs sıkmayın kuşlara parazit spreyleri falan oluyor ya onlar kullanılmaz işte. sürekli kontrol yapın anne kuşta direnç kaybı oluyor çünkü. bir de ben arada uçmalarına izin veriyordum. genelde hiç çıkarmayın deniliyor ama ben salıyordum zaten dönüşümlü çıkıyorlar, vakti gelince geri dönüyorlar.

lutino dişi: zoe
pied erkek: fındık
#4
(12.03.2012, Saat:21:34)SERHAT demiş ki: MaşAllah bizede Söylicek bişi bıraksaydın abi yaa Smile yapılması gerekenleri yapmıssın Bunların dısında aklıma gelen, Gün Işığı, Isı,Nem oranı, vs Smile Kafeslerinde kalamar kemigi gaga taşı felan zaten vardır? Smile

Gulumseme Teşekkür ederim serhatcım. Kalamar kemiğimiz de var gaga taşımızda Gulumseme Bizimkiler (limonla duman) daha yeniler bu işte o yüzden biraz heyecanlıyız haliyle Gulumseme
(12.03.2012, Saat:21:39)Zeynep demiş ki: beslenme açısından fazla fazla herşeye dikkat edeceksiniz belli Smile hakikaten eksik bişey kalmamış. kalamar kemiği çok mühim, ve yedek 1 tane bulundurun evde, çok çabuk tükeniyor inanamazsınız yani. sıcaklık önemli, her yeni yumurtadan sonra banyo önemli, ilaç vs sıkmayın kuşlara parazit spreyleri falan oluyor ya onlar kullanılmaz işte. sürekli kontrol yapın anne kuşta direnç kaybı oluyor çünkü. bir de ben arada uçmalarına izin veriyordum. genelde hiç çıkarmayın deniliyor ama ben salıyordum zaten dönüşümlü çıkıyorlar, vakti gelince geri dönüyorlar.

Zeynep hanım, her yumurtadan sonra banyo yaptırmak hijyen açısından kuşun ihtiyaç duyacağı bişey galiba peki içgüdüsel olarak kendi banyolukta banyosunu yapar mı? yoksa dışarı çıktığı bir ara spreyle mi yardımcı olmalıyım siz nasıl bir yöntem uyguluyorsunuz?

#5
ben kendim banyo yaptırıyordum spreyle su sıkıyorum, her yeni yumurtada mutlaka banyo yapması gerek. banyoluk sürekli takılı olmalı aslında ama ben takmamıştım, su çok çabuk soğuyor bir de erkek çok haylaz su sıçratıyordu hep Smile o yüzden gün aşırı ve her yumurtadan sonra banyo yaptırıyordum

lutino dişi: zoe
pied erkek: fındık
#6
(12.03.2012, Saat:21:53)Zeynep demiş ki: ben kendim banyo yaptırıyordum spreyle su sıkıyorum, her yeni yumurtada mutlaka banyo yapması gerek. banyoluk sürekli takılı olmalı aslında ama ben takmamıştım, su çok çabuk soğuyor bir de erkek çok haylaz su sıçratıyordu hep Smile o yüzden gün aşırı ve her yumurtadan sonra banyo yaptırıyordum

çok teşekkür ederim zeynep hanım tavsiyeleriniz için Gulumseme




Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  sultan papaqanımın kulucka donemi Enqin 2 55 25.04.2017, Saat:23:03
Son Mesaj: Enqin
  Kuluçka döneminin 16. Günü yumurtadan kalkması normal mi? Can er 1 132 26.03.2017, Saat:11:48
Son Mesaj: Alperen8
  Kuluçka Süresi Mberk 1 128 24.03.2017, Saat:21:43
Son Mesaj: Emrullah
  Kulucka Emremrsl 5 356 15.11.2016, Saat:12:19
Son Mesaj: Emremrsl
  Kuluçka berkayyaman67 1 198 14.11.2016, Saat:18:42
Son Mesaj: cibuti
  Kuluçkaya Hazırlık sezer Bey 0 227 07.09.2016, Saat:13:17
Son Mesaj: sezer Bey
  Kuluçkaya Hazırlık sezer Bey 0 230 07.09.2016, Saat:13:17
Son Mesaj: sezer Bey
  Başarısız 2 kuluçka.(Fotoğraf var) sison 6 525 05.09.2016, Saat:00:32
Son Mesaj: sison
  Sar-7 kuluçka makinesi faydin26 19 949 05.08.2016, Saat:08:00
Son Mesaj: faydin26
  Beşinci kuluçka 5 yumurta avcugokhan 10 674 08.07.2016, Saat:13:46
Son Mesaj: avcugokhan



Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi