Sultan Papağanı Forumuna Hoşgeldiniz
Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir).

polat avatar
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 1 Oy - Ortalama: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

- Evcilleştirme zamanı


 Konu: Evcilleştirme zamanı
 Tarih: 22.03.2012, Saat:22:06
#1
Selamlar;
Bu konuyu uzun uzadıya düşünerek açıyorum.son üç yıldır sultan papağanı besliyorum,Lakin hep onları izlemekle yetindim.İlk aldığım kuş erkek dediler dişi çıktı kıyamadım alıştığım için geri götürüp kötü koşullarda yaşamasına gönlüm razı olmadı.Tabii dişi sultanım yaşı birden fazlaydı ve bilmediğim için hiç eğitemedim.Daha sonradan öğrendim ki dişiler evcilleşmeye daha az elverişlilermiş.Daha sonra yanına erkek aldım ama ikisi bir olunca bu sefer kendi dünyalarını kurdular,hatta erkek dişiyi aşırı kıskanıp korumacı davranmaya başladı.Yavruları olur olunca nasılsa bana alışırlar dedim.İlk kuluçkadan çıkan yavruları her gün istisnasız takviye olsun diye elimle besledim ,amacım bana da alışmalarını sağlamaktı.Lakin yavrular büyüyüp uçmaya başladıkça kaçmaya başladılar ve iki ayı geçtikten sonra ısırmaya tıslamaya başladılar.Sitede yazılan her şeyi uyguladım.Şuan benim anne babanın yeni yavrularından birisi iki aylık oldu ve bir tanesi insana daha cana yakın gibi geldi,anne babadan ayırıp odasını değiştirdim,çünkü gördükçe çığlık atıyor onların yanına gitmek istiyordu.Şimdi salonun baş köşesine koydum ilk zamanlar da elimi soktuğumda elime geliyordu şimdilerde yavaş yavaş kaçmaya uzaklaşmaya başladı.Yavru dişimi erkek mi bilmiyorum dişi olsa bir neden bu olabilir mi demek istiyorum ama forum arkadaşlarımdan dişiler için de eğitilebilenler olduğunu okuyunca bu sebebi de eledim.Site de eğitim adına ne varsa uyguladım .Evcil olmaya aday ama evcil olmamış sultanıma hangi vakitlerde yaklaşmalıyım yada hangi durumda yaklaşmalıyım uyku dinlenme kestirme vaktinde olmadığını vs. biliyorum.Mesela kendi kendine bıcır bıcır sesler çıkarttığında mı öttüğünde mi hangi halinde ? Sürekli ilgim üzerinde evde olduğum vakitlerde ki bu çok fazla sürekli yanımda ve sürekli gelip gidip konuşup ilgileniyorum.Bu konuda ne eksikliğim var bana deneyimlerinizi bilgilerinizi söyler misiniz.
Ara
 Konu: Cvp: Evcilleştirme zamanı
 Tarih: 23.03.2012, Saat:00:28
#2
ses yok kimseden Acik-agizli-gulumseme
Ara
 Konu: Cvp: Evcilleştirme zamanı
 Tarih: 23.03.2012, Saat:00:33
#3
valla Polat bey anlam veremedim açıkçası. hadi çift kuşlar evcilleşmedi tamam ama yavruları elle besledim diyorsunuz ele alışkın olmaları lazım. geçen gün bir sultan aldım 2.5 aylık, evde doğmuş büyümüş. aldığım kişi evcil değil sadece parmağa çıkar demişti. ben aldığım anda elimle tuttum, kaşıdım öptüm vs. üstelik ilk kez karşılaşıyoruz. evde büyüyen yavruların direkt ele alışkın olması lazım. ayrıca dişiler evcilleşmekte zorlanıyor vs buna katılmıyorum. aksine, dişilerin daha sakin yapılı olduğunu bu yüzden de daha kolay evcilleşebileceklerini söyleyen çok insan var kaldı ki benim dişi sultanım kendini kaşıtmak için yanıma gelir.

evde sürekli vakit geçiriyorum diyorsunuz, sizi kanıksamaları gerekirdi aslında. şimdi yanlış mı yaklaşıyorsunuz acaba bilemiyorum ki. çift kuşları geçtim yavruların evcilleşmemesini garipsedim
lutino dişi: zoe
pied erkek: fındık
 Konu: Cvp: Evcilleştirme zamanı
 Tarih: 23.03.2012, Saat:02:05
#4
Merhabalar Polat abi.Oncelikle disi kuslarin evcillesmesi daha zordur diye bir sey kesinlikle yok.Bu tamamen kuslarin kisiligi ile ilgili, cinsiyetiyle degil.Bazi kuslar yillar gecse de kendini kasitmayabilirms mesela.Sizin konunuza gelince ilk aldiginiz ciftin size alismamasi gayet normal bir durum ki siz de bunun farkindasiniz zaten.Bana kalirsa yavrularin durumunda da asiri bir anormallik yok.Kuslariniz hep bir aradayken size yakin olmamayi tercih etmesini anlayisla karsilamak lazim.Yavruyu ayirdim neden olmadi peki diyeceksiniz, bu sefer de biraz sabir diyebilriz.Cunku ayri odalarda bile olsa birbirlerinin seslerini elbet duyacaklar bu da olumsuz etki yaratacaktir evcillestirme icin...
Alıcı değilim bakınıyorum öyle.
Ara
 Konu: Cvp: Evcilleştirme zamanı
 Tarih: 23.03.2012, Saat:02:46
#5
Merhabalar bende yaklaşık 3 senedir sultan papağanı besliyorum şuan evimde 7 tane sultan var. Ben sultanlarımı her gün 1 kaç saat odada salıyorum, onlarla surekli iletişim kurmaya çalışıyorum ve inanın onların hepsini tek tek çok seviyorum. Benimde ilk sultanım dişiydi ve onu kendime yemle alıştırdım. Kafesin dışından sevdigi şeyleri yedirdim önce bir kaç güne de dışarıdada yedirdim bu böyle kademeli şekilde elimden yem yemeye, omzuma, basıma konmaya, kendini bana sevdirmeye kadar geldi. Hatta şuan yavruları 8 aylık bazen onlardan birini alıp spor salonuna, lokale, kuafore yani dışarıya gezmeye çıkarıyorum vede her keze kendini sevdiriyor sanki kediSmile Bence sultanlar çok duygulu ve nazlı kuşlar biraz ilgi ve sabır birazda otoriteyle istediginizi yaparlar..
Ara
 Konu: Cvp: Evcilleştirme zamanı
 Tarih: 23.03.2012, Saat:05:43
#6
bende rahmi bey gibi düşünüyorum 16 günlük sultan deneyimimle az da olsa zamanla alıştıklarını söyleyebilirim ilk zamanlarda elimden hiç bişe yemeyen orçun şu anda biraz yol aldık artık elimden yemeye başladı her zaman olmasada alıyor çoğu zaman elimden size gelince polat bey arkadaşarında dedikleri gibi ayrı odada dahi olsalar ki bence daha ters bişe birbirlerinin seslerini duymaları ters tepecektir ilgi ve zaman sultanların iki altın kuralı olduğunu bende bu geçen günlerde öğrendim iyi forumlar Gulumseme
Alkis var ol orçun reyiz Alkis
Ara
 Konu: Cvp: Evcilleştirme zamanı
 Tarih: 23.03.2012, Saat:11:47
#7
arkadaşlar benimde sultanım aldıgımda 3.5 aylık dediler 1.5 aydır bende ama hiç alışmadı bize. kaçıyo elimizden yem yemiyo. kendi kafesinden dışarı çıkıyo kendi içeri giriyo ama elimize gelimiyo yem de yemiyo . bizde mi problem var yoksa bizim kuş biraz nazlı mı ?
Ara
 Konu: Cvp: Cvp: Evcilleştirme zamanı
 Tarih: 23.03.2012, Saat:14:09
#8
(23.03.2012, Saat:11:47)gökcayasin Nickli Kullanıcıdan Alıntı: arkadaşlar benimde sultanım aldıgımda 3.5 aylık dediler 1.5 aydır bende ama hiç alışmadı bize. kaçıyo elimizden yem yemiyo. kendi kafesinden dışarı çıkıyo kendi içeri giriyo ama elimize gelimiyo yem de yemiyo . bizde mi problem var yoksa bizim kuş biraz nazlı mı ?
Dostum sabredicen 1,5 cok kısa bir süre benim 3 ay oldu daha yeni üstümüze konmaya başladı ki oda isterse biz elimizi uzatınca hala tırsıyor.O yüzden sana tavsiyem bir süre daha sabretmen
Ara
 Konu: Cvp: Evcilleştirme zamanı
 Tarih: 23.03.2012, Saat:15:46
#9
onu alıp masanın üstüne koyuyorum bilgisayarımın üstüne çıkıyo. bugün ilk defa elimden yem yedi. masanın üstüne yem döküyorum hem yem yiyo hem bilgasayara geliyo. elimle alıp masanın üstüne koymam sakıncalı mı ?
Ara
 Konu: Cvp: Evcilleştirme zamanı
 Tarih: 23.03.2012, Saat:16:23
#10
bEN KAFES İÇİNDE YEME ALIŞTIRDIM
Ara
 


Evcilleştirme zamanı konusu
Evcilleştirme zamanı Konusunun Linki Direk Link
Evcilleştirme zamanı Konusunun HTML Kodu HTML Link
Evcilleştirme zamanı Konusu BBCode Linki BBCode Link
Evcilleştirme zamanı Konusunu Paylaş Sosyal Paylaş


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Evcillestirme part 1 dj_musty 4 190 27.07.2016, Saat:12:16
Son Yorum: dj_musty
  Eğitim ve evcilleştirme ZaZa23 6 402 27.04.2016, Saat:23:32
Son Yorum: YEmre BOSTANCI
  evcilleştirme yardım Srkya00 4 333 23.04.2016, Saat:08:47
Son Yorum: Srkya00
Muzik Evcilleştirme Hakkında Bir kaç Tüyo Gogopesttgo 2 411 10.03.2016, Saat:02:07
Son Yorum: Gogopesttgo
  Kus evcillestirme CemalCTN 1 273 01.02.2016, Saat:12:44
Son Yorum: EKOL
  Yeni Sultan aldım evcilleştirme yardım edin cemugur 2 386 18.01.2016, Saat:21:03
Son Yorum: cemugur
  Evcilleştirme ve tıslama baysan 8 362 17.01.2016, Saat:19:45
Son Yorum: erdiynl
  evcilleştirme konusunda paylaşımım sefer 46 3,967 16.01.2016, Saat:21:00
Son Yorum: sefer
  Evcillestirme ile ilgili yardim luften xsecretx 8 781 16.12.2015, Saat:19:12
Son Yorum: xsecretx
  Evcilleştirme konusunda yardımına ihtyacım var. SultanBoncuk 6 739 14.09.2015, Saat:12:24
Son Yorum: SultanBoncuk



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
DMCA.com Protection Status